Nieuws

Actueel

De marketeer vs de merkengemachtigde

|
Algemeen gesproken is een marketeer fan van (semi) beschrijvende namen en een jurist verafschuwt deze juist. Bij het gebruik van een beschrijvende naam weet de consument direct waar het om gaat. Vanuit de marketeer geredeneerd: goud. De keerzijde van deze…
Lees meer
Adverteren met Google Adwords

Adverteren op Google? Eerst je merk registreren!

|
AdWords Iedereen kent de Google AdWords waarmee bedrijven hun producten en/of diensten kunnen promoten op Google. Door deze AdWords advertenties komt het bedrijf dat hier gebruik van maakt met zijn website boven de lijst met natuurlijke zoekresultaten te staan. Dit…
Lees meer
Upcycling binnen het merkenrecht

Upcycling binnen het merkenrecht

|
Upcycling is een initiatief vanuit de modebranche op het gebied van duurzaamheid. Upcycling is het hergebruiken van een product waarbij het product na verwerking een hogere kwaliteit heeft. Upcycling gaat dus verder dan recycling. Waar bij recycling het product vaak…
Lees meer
laptop, kantoorplaats

Hoe belangrijk is een slogan voor je merk?

|
Herkenning, identificatie en affiniteit: dat is waarom merken werken met een slogan. Het beschrijft je merkverhaal, verpakt in woorden die je doelgroep aanspreken. Maar, je wil natuurlijk wel dat deze pakkende slogan ook echt van jou blijft. Hiervoor moet je…
Lees meer
man surft op web voor domeinnaam

Hoe belangrijk is een domeinnaam voor je merk?

|
Bij het starten van een eigen bedrijf is een website vrijwel onmisbaar en in dat geval krijg je direct te maken met het domeinnaamrecht. Je hebt een domeinnaam nodig voor je website, maar deze kies je niet lukraak. Hier gaat…
Lees meer
man holding cellphone

Wat is het verschil tussen merkidentiteit en merkimago?

|
Merkidentiteit en merkimago: twee termen die vaak door elkaar gebruikt worden en soms met de verkeerde gedachte. Het één kan het ander wel ondersteunen, maar ze zijn zeker niet hetzelfde. Het is belangrijk om ze goed van elkaar te onderscheiden,…
Lees meer
Schrijven businessplan en merk

Een eigen merk starten? Dit is hoe je het doet!

|
Is een eigen merk starten iets waar je al langer van droomt? Dan is het verstandig je eerst goed te verdiepen in alle mogelijkheden en risico’s. Bij een merk vastleggen, komt namelijk veel meer kijken dan enkel het deponeren van…
Lees meer

De registratie procedure van uw merk in de Benelux

|
Het registreren van een merk verloopt volgens een wettelijk vastgestelde procedure. In deze blog leggen wij u uit hoe de registratieprocedure van uw merk in de Benelux in zijn werk gaat. Hieronder treft u een duidelijk overzicht aan van deze…
Lees meer

Merkenclassificatie

|
Het belang van merkenclassificatie Voor de registratie van uw merk is het belangrijk dat u aangeeft voor welke waren en/of diensten uw merk wordt gebruikt. Deze waren en/of diensten worden voor de merkaanvraag ingedeeld in verschillende categorieën, ook wel klassen…
Lees meer

Wendy’s vs Wendy’s

|
De jarenlange strijd om de naam Wendy’s Raymond Warrens exploiteert al vele jaren een snackbar in Goes. Het bedenken van een naam voor de snackbar was betrekkelijk eenvoudig, de snackbar is vernoemd naar zijn dochter Wendy. Dat er vervolgens een…
Lees meer