Sensation; It is time to say goodbye

Home > Uitgelicht > Sensation; It is time to say goodbye

 

Sensation stopt in Nederland. Het dance-evenement dat sinds de eerste editie uitgroeide tot een jaarlijks event met zo’n 40.000 in het wit geklede bezoekers werd op 8 juli 2017 voor het laatst gehouden in de Amsterdam ArenA. Organisator ID&T vindt het tijd voor iets nieuws in Nederland. Er komt in 2018 een geheel nieuw groot feest in de ArenA, maar wat voor feest dat gaat worden is strikt geheim en wordt per eind van dit jaar bekend gemaakt.

Sensation werd in 2000 voor het eerst gehouden. Het was echter in 2001 dat de gasten van Sensation voor het eerst gevraagd werd om in witte kleding te verschijnen. De droevige aanleiding daarvoor was het overlijden van Miles Stutterheim, medeorganisator van Sensation. Sindsdien is het motto van elk Sensation feest wereldwijd: Be part of the night – dress in white. Sensation White was geboren.

In Amsterdam is daarnaast ook een aantal keren Sensation Black georganiseerd, met hardere housemuziek en een zwarte dresscode. In 2007 werd Sensation Black veranderd in Black omdat er anders verwarring zou ontstaan tijdens de internationale tournee van Sensation.

Inmiddels is Sensation een groot internationaal merk en wereldwijd bekend met feesten in Europa, Australië, Zuid-Amerika en Azië. Het merk Sensation heeft in 2009 zelfs de Marketing Excellence Award gekregen.

Omdat een succesvol merk altijd het gevaar loopt te worden gekopieerd of misbruikt omdat anderen willen meeliften op het succes is een goede (internationale) registratie van een merk van groot belang. Wilt u ook een merk laten registreren? Neem contact met ons op voor meer informatie.

 

Bel ons direct! 072 30 33 446