Merk met de beste reputatie 2017: Rolex

 

The Reputation Institute (RI), een Amerikaans adviesbureau dat bedrijven begeleid op het gebied van hun reputatie, stelt elk jaar de zogenaamde RepTrak®100 op; een lijst van de 100 most reputable brands on the planet. De lijst is gerangschikt naar beste reputatie en wordt dit jaar aangevoerd door het luxe horlogemerk Rolex. Rolex scoort ruim 80 punten op een schaal van 100. Wat bijvoorbeeld inhoudt dat vier van de vijf kopers het product zouden aanraden aan anderen.

RepTrak®100 heeft gekeken naar welke merken het meest worden gewaardeerd door hun klanten, waarom klanten vertrouwen hebben in die merken en of de die merken hun goede naam ook waarmaken. De 100 onderzochte merken genieten allen een bovengemiddelde reputatie in het land van oorsprong en zijn wereldwijd bekend. Bovendien moeten ze een significante economische aanwezigheid hebben in de 15 grootste economieën ter wereld.

Dat Rolex voor het tweede jaar op rij de titel van merk met de beste reputatie in de wacht sleept is niet verrassend. Het Zwitserse bedrijf heeft wereldwijd een goede naam als luxe merk en klanten waarderen de horloges om de uitstekende kwaliteit en het bedrijf om de goede communicatie en helderheid over haar doen en laten.

Maar alvorens uw merk kan worden gekozen tot most reputable brand on the planet moet u natuurlijk allereerst beschikken over een merkregistratie. Met een geregistreerd merk op zak kunt u misbruik van uw met hard werken opgebouwde reputatie voorkomen en aanpakken. Bovendien wekt een geregistreerd merk vertrouwen en heeft het dus direct invloed op de reputatie van uw merk.

Wilt u meer informatie over het vastleggen en beschermen van uw merk. Aarzel dan niet en neem contact op met Registreermijnmerk.nl.

Waarom uw merk laten vastleggen?

Met een merkregistratie kunt u optreden tegen derden die inbreuk maken op uw merk

Een geregistreerd merk is waardevol, doordat het kan worden verkocht of in (sub)licentie kan worden gegeven

Na registratie kunt u gebruikmaken van het ®-teken; dat wekt vertrouwen bij klanten