ADMINISTRATIEVE WIJZIGINGEN BIJ HET BENELUX MERKENBUREAU

Veranderingen in het merkenrecht

Deze maand zijn er belangrijke wijzigingen doorgevoerd in de administratieve procedures bij het indienen van merkdepots, wijzigingen en opposities bij het Benelux Merkenbureau.

Over het algemeen zult u niets merken van deze wijzigingen en heeft het vooral consequenties bij het indienen van nieuwe merkaanvragen, verzoeken tot wijzigingen van merken en opposities. Als klant van merkenbureau Registreermijnmerk zullen wij deze administratieve procedures voor u behandelen en zal onze service blijven zoals u van ons gewend bent.

 

Wat verandert er voor u?

De volgende punten zijn voor u als merkhouder van belang:

– Het onderscheid tussen een depotnummer en een registratienummer verdwijnt. Dit betekent dat beide onderdelen hetzelfde nummer krijgen. Het nummer dat op het moment van de merkaanvraag wordt toegekend zal dus uiteindelijk, na registratie van het merk hetzelfde nummer blijven en als registratienummer gezien worden.

– U ontvangt geen officiële bewijzen van inschrijving of aantekening van een wijziging (mutatie) meer. Dit houdt in dat u het bewijs van inschrijving niet meer fysiek per post zult ontvangen. Op het moment dat wij bericht ontvangen van het Benelux Merkenbureau dat uw merk definitief is ingeschreven zullen wij een uitdraai uit het register opvragen en per e-mail aan u doen toekomen.

 

Digitaliseren

Het Benelux Merkenbureau zal op termijn alle correspondentie digitaliseren. Uiteraard gaan wij hierin mee en zullen u met name via e-mail op de hoogte houden van uw lopende merkaanvragen. Binnenkort volgt er meer nieuws over op handen zijnde wijzigingen met betrekking tot de tarieven bij Benelux merkaanvragen en vernieuwingen, houdt daarvoor onze website in de gaten!

Voor vragen met betrekking tot dit onderwerp kunt u altijd contact opnemen met een van onze medewerkers. Ook indien u een vrijblijvend advies wilt ontvangen over het registreren van uw merk kunt u contact opnemen met een van de gemachtigden van Merkenbureau Registreermijnmerk B.V.

Waarom uw merk laten vastleggen?

Met een merkregistratie kunt u optreden tegen derden die inbreuk maken op uw merk

Een geregistreerd merk is waardevol, doordat het kan worden verkocht of in (sub)licentie kan worden gegeven

Na registratie kunt u gebruikmaken van het ®-teken; dat wekt vertrouwen bij klanten