Nieuws

Actueel

digital protection lock

Wat zijn de voordelen van merkbewaking?

|
Bescherm jouw merk tegen (on)opzettelijke inbreuk Na het registreren van een merk is het belangrijk om in de gaten te houden dat derden er niet vandoor gaan met de naam of het logo. Heel zoet voor een inbreukmaker om zelf…
Lees meer
Apple logo

Apple vs Fruit-Union Suisse: de juridische strijd om het appel logo

|
In de wereld van intellectuele eigendom zijn rechtszaken over logo’s en merknamen niet ongewoon. Een opmerkelijk voorbeeld van zo’n juridische strijd is die tussen tech-gigant Apple Inc. en Fruit-Union Suisse, een Zwitserse organisatie die de belangen van fruitboeren behartigt. Het…
Lees meer
digitale beveiliging persoonsgegevens

Ondernemers opgelet: wees alert op spookfacturen!

|
Tijdens de aanvraagfase van een merk wordt een merk gepubliceerd in een openbaar merkenregister waardoor merkhouders te maken kunnen krijgen met spookfacturen. De frauduleuze facturen worden verstuurd naar nietsvermoedende merkhouders, waarbij oplichters zich voordoen als een officiële merkeninstantie. Hoewel spookfacturen…
Lees meer

De marketeer vs de merkengemachtigde

|
Algemeen gesproken is een marketeer fan van (semi) beschrijvende namen en een jurist verafschuwt deze juist. Bij het gebruik van een beschrijvende naam weet de consument direct waar het om gaat. Vanuit de marketeer geredeneerd: goud. De keerzijde van deze…
Lees meer
Adverteren met Google Adwords

Adverteren op Google? Eerst je merk registreren!

|
AdWords Iedereen kent de Google AdWords waarmee bedrijven hun producten en/of diensten kunnen promoten op Google. Door deze AdWords advertenties komt het bedrijf dat hier gebruik van maakt met zijn website boven de lijst met natuurlijke zoekresultaten te staan. Dit…
Lees meer
Upcycling binnen het merkenrecht

Upcycling binnen het merkenrecht

|
Upcycling is een initiatief vanuit de modebranche op het gebied van duurzaamheid. Upcycling is het hergebruiken van een product waarbij het product na verwerking een hogere kwaliteit heeft. Upcycling gaat dus verder dan recycling. Waar bij recycling het product vaak…
Lees meer
laptop, kantoorplaats

Hoe belangrijk is een slogan voor je merk?

|
Herkenning, identificatie en affiniteit: dat is waarom merken werken met een slogan. Het beschrijft je merkverhaal, verpakt in woorden die je doelgroep aanspreken. Maar, je wil natuurlijk wel dat deze pakkende slogan ook echt van jou blijft. Hiervoor moet je…
Lees meer
man surft op web voor domeinnaam

Hoe belangrijk is een domeinnaam voor je merk?

|
Bij het starten van een eigen bedrijf is een website vrijwel onmisbaar en in dat geval krijg je direct te maken met het domeinnaamrecht. Je hebt een domeinnaam nodig voor je website, maar deze kies je niet lukraak. Hier gaat…
Lees meer