Nieuws

Actueel

Verkopen via bol.com. Zonder eigen merk ben je kansloos!

|
Hoe werkt verkopen via Bol.com? Bol.com verkoopt niet alleen eigen producten. Inmiddels wordt het grootste deel aangeleverd door derden en daarmee is Bol.com de Nederlandse Amazon. Verkopen via Bol.com is simpel. Je maakt een account aan, je biedt jouw product…
Lees meer

Waar moet een merknaam aan voldoen?

|
Waar moet een merknaam aan voldoen? Een goede merknaam is essentieel voor een onderneming. Het maakt uw goede naam herkenbaar en zorgt voor merkbekendheid bij uw klanten. Een merknaam bedenken, is echter geen eenvoudige opdracht. Aan welke eisen en voorwaarden…
Lees meer

Het verschil tussen copyright en trademark

|
Het verschil tussen copyright en trademark Het trademark symbool (™) en het copyright symbool (©) worden veel gebruik bij logo’s en woordmerken. Het trademark symbool (™) is echter enkel voor handelsmerken en vertelt enkel dat de merknaam en uiting in…
Lees meer

Wat is een trademark?

|
Wat is een trademark? Een trademark wordt gebruikt om uw producten en diensten te onderscheiden van die van een concurrent door middel van een woordmerk (naam), woordbeeldmerk (naam met logo) of beeldmerk (logo). Een trademark, of handelsmerk, beschermt u dus…
Lees meer

Wat is een merk

|
Wat is een merk Een merk. Tegenwoordig doet iedereen aan branding en private labeling en heeft iedereen een merknaam en/of logo. Toch weten velen niet wat een merk precies is. Waar dient een merk voor en waarom is het zo…
Lees meer

MERKWAARIG: DE WAARDE VAN EEN MERK

|
Als advocaat Ondernemingsrecht heb ik doorgaans niet heel veel te maken met merken en merkenrecht. Dat laat ik liever over aan onze IE-specialisten Kees Meijer en Roman van der Boom en de collega’s van ons merkenbureau Registreermijnmerk. Toch komt er…
Lees meer
Starbucks logo

Beschikbaarheid van een merknaam controleren

|
Om de registreerbaarheid van uw merk te controleren doen wij voorafgaand aan de registratie een (identiek) merkonderzoek. Tijdens dit onderzoek bepalen we of het merk genoeg onderscheidingsvermogen heeft (niet beschrijvend is) en of het merk niet al bestaat. Mocht uw…
Lees meer

De kracht van branding

|
Merken zijn onmisbaar voor een bedrijf. Het doel van bedrijven is het achterlaten van een bepaalde boodschap over het bedrijf, product en/of dienst bij het voor hun relevante publiek om zichzelf op die manier goed in de markt te zetten…
Lees meer

Is merkregistratie verplicht?

|
Het korte antwoord: nee. Maar is het verstandig? Absoluut! Het laten registreren van uw merk is niet verplicht, maar zonder een merkregistratie verkrijgt u ook geen merkbescherming. Dat betekent dat wanneer iemand anders zonder uw toestemming uw merk gebruikt, u…
Lees meer

WAARSCHUWING: misleidende facturen!

|
Standaard waarschuwen wij onze klanten al voor het feit dat er veel spookfacturen aan merkhouders verstuurd worden. Doordat een nieuwe merkaanvraag wordt gepubliceerd in een openbaar merkenregister zijn de gegevens van de merkhouder ook zichtbaar. Helaas zijn er veel oplichters…
Lees meer

MERKEN en COVID-19

|
De impact van het coronavirus op merkregistraties Het zijn bizarre tijden momenteel en de coronacrisis heeft veel impact op de hele samenleving. Het registreren van merken is nog gewoon mogelijk, omdat dit veelal digitaal gaat. Behalve dat lopende termijnen worden…
Lees meer

MOOD STREET FOOD

|
Donderdag 5 maart 2020 is op spectaculaire wijze het nieuwe restaurant(concept) Mood Street Food in het centrum van Eindhoven geopend, een samenwerking tussen de bekende horeca-onderneemster Eveline Wu en wereldkampioen kickboksen Rico Verhoeven.   Mood Street Food is een fast-casual…
Lees meer